We Are The Ocean

  2010-04-25 / 00:15:12 / Jessica /
Detta är ett av mina favoritband som jag nu tänkte tipsa om. För jag menar, om jag inte delar med mig så kommer folk inte upptäcka dom och då kommer de aldrig komma till Sverige. Eller hur?  Men iallafall, We Are The Ocean är en band från Storbrittanien (big surprise när de gäller mig och band, eller då inte.) Hur skall jag då förklara detta band? Enligt Wikipedia är de Post-hardcore, men jag vet inte riktigt vad det betyder. Så jag ska bara säga rock med skrik, så kanske man förstår lite bättre. Eller så kan ni bara lyssna och se själv vad det är för musik. Slänger upp lite videor här nedan, sen kan ni även gå in på deras myspace och lyssna på dom på Spotify.


Look Alive


These Days I Have Nothing


Nothing Good Has Happen Yet

De två översta är från deras album Cutting Our Teeth som kom ut nu 2010. Sen sista är från deras EP från 2008.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious