Elllie Goulding

  2010-08-22 / 14:11:03 / Jessica /
Tänkte tipsa lite allmänt om favoriten Ellie Goulding. Det senaste året har Ellie Goulding hunnit gå från okänd universitetsstuderande singer-songwriter till avhoppad universitetsstudent med utmärkelser som Critic’s choice på BRIT awards och BBC Sound of 2010, båda som årets genombrottsartist. I mars i år gick Ellie Gouldings debutalbum “Lights” direkt in på den brittiska albumlistans förstaplats.

På fredag kommer Ellie till Stockholmsfestiveln Popaganda. Kan ju erkänna att hon är nog den största anledningen till att jag åker till Popaganda, hon och Robyn.

Det är svårt att plocka ut favoritlåtarna från hennes album, för jag älskar hela skivan. Men OM jag var tvungen att välja tre favoriter så är det nog, "Guns And Horses" "Wish I Stayed" och... "This Love (Will Be Your Downfall)"

Jag själv upptäckte Ellie när jag hörde You Me At Six gjorde en cover av hennes låt "Starry Eyes" på BBC - Radio 1 - Live Lounge. Efter jag hörde covern så började jag lyssna på hennes skiva på Spotify och blev helt fast.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious