Återupplivningsförsök + covers

  2013-06-09 / 15:23:00 / Allmänt /

OjOjOj! Fy och smäll på fingrarna på oss, jag gör återigen ett försök att återuppliva denna blogg för att se om det finns någon som kanske fortfarande läser.
Tänkte dela med mig av några av mina favoriter från BBC Radio 1 Live Lounge.
Detta är då artister som gör covers av andra artisters låtar, och jag vet att vi gjort mycket av detta tidigare. Men faktum är att man ibland upplever en låt på ett annorlunda sätt och tar den till sig på ett helt nytt sätt om man får höra en helt ny version av den.


Mina absoluta favoriter Bastille gör en annan favorit, Locked Out of Heaven, och jag måste erkänna att jag gillar den här versionen bättre än Bruno Mars egna.


Ben Howard gör Call me maybe och känslan blir en helt annan mot för Carly Rae Jepsen annars fruktansvärt irriterande version.


Underbara The Script gör Rihannas Stay och jag typ dör! Danny O'Donoghue har min absoluta favoritröst!


Nina Nesbitt gör en härlig version av 1975´s Chocolate.


Hoppas ni gillar det!
PHSG*
/ Therese




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious